| |
|
The Pre-listening Stage in L2 Listening Instruction to A2 - B1 Adult Learners.
Ždímalová, Hana ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Předposlechová fáze ve výuce poslechu u dospělého žáka na úrovni A2 - B1 Hana Ždímalová Tato dizertační práce se zabývá výukou poslechu u dospělých studentů angličtiny jako cizího jazyka v České republice a zejména faktorem předposlechu, který zatím není dostatečně probádán. Práce zkoumá názory studentů na poslech a jejich vnímání výuky poslechu v kurzech obecné angličtiny a použití různých předposlechových technik ve výuce poslechu, a to zejména z pohledu dospělých studentů jazykové úrovně A2-B1 (dle CEFR). Teoretická část dizertace se zabývá současnými poznatky z výzkumu výuky poslechu a mapuje historii výuky poslechu v rámci klasických (didaktických) metod výuky cizích jazyků. Předposlechová fáze je integrální součástí výuky cizojazyčného poslechu od začátku komunikačního přístupu, avšak v poslední době se vynořila některá kontroverzní témata. Učitelům se vytýká, že tráví předposlechovou fází příliš mnoho času (Field 2002; 2008) a dále je zpochybňována zásada, že studentům mají být při testování poslechu předloženy otázky na poslech předem (Sherman 1997). Poslechové potřeby studentů a jejich vnímání dovednosti poslechu s porozuměním navíc nebyly ještě v dostatečné míře zkoumány (Graham 2006; Graham - Macaro 2008) a v ČR zatím vůbec. Domníváme se, že je třeba se studentů ptát na jejich názory a...
|
|
The EU in the eyes of the Australian elite 2016-2019: perceptions in the context of Brexit
Baker, Thomas Andrew ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Karagiannis, Yannis (oponent)
Abstraktní Brexit představuje pravděpodobně nejdramatičtější vývoj v historii Evropské unie (EU). U třetí země, jako je Austrálie, je Spojené království (UK), s nímž sdílí spojení Commonwealthu, obecně vnímáno jako most mezi Austrálií a EU. Brexit tedy představuje pro Austrálii hlavolam v otázce, jak přistupovat k jejím vztahům s EU do budoucna. Vnímání EU z asijsko-pacifického regionu bylo pravidelně studováno od počátku 21. století. Od roku 2008 však došlo k nedostatku konkrétního zaměření australského vnímání EU, konkrétně vnímání australských elit. Brexit představuje příležitost k aktualizaci stávající literatury, takže tento výzkum analyzuje, jak australská elita vnímá EU po odchodu Spojeného království. Tento výzkum využívá dvoustupňový metodický přístup k tomu, aby zjistil, jaké je vnímání australské elity EU od referenda o brexitu v červnu 2016. Mezi metody patří kritická obsahová analýza výstupů australských think tanků a polostrukturované rozhovory s australskými elitní osobnosti identifikované jako osoby s rozsáhlými znalostmi EU. Výzkum testuje představu ústředního postavení Spojeného království ve vztazích mezi Austrálií a EU a shledává, že v tomto směru panuje smíšené vnímání, přičemž někteří věří, že je to pravda, zatímco jiní vnímají, že Austrálie ve skutečnosti jedná s EU příměji. Výzkum...
|
|
The Pre-listening Stage in L2 Listening Instruction to A2 - B1 Adult Learners.
Ždímalová, Hana ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Předposlechová fáze ve výuce poslechu u dospělého žáka na úrovni A2 - B1 Hana Ždímalová Tato dizertační práce se zabývá výukou poslechu u dospělých studentů angličtiny jako cizího jazyka v České republice a zejména faktorem předposlechu, který zatím není dostatečně probádán. Práce zkoumá názory studentů na poslech a jejich vnímání výuky poslechu v kurzech obecné angličtiny a použití různých předposlechových technik ve výuce poslechu, a to zejména z pohledu dospělých studentů jazykové úrovně A2-B1 (dle CEFR). Teoretická část dizertace se zabývá současnými poznatky z výzkumu výuky poslechu a mapuje historii výuky poslechu v rámci klasických (didaktických) metod výuky cizích jazyků. Předposlechová fáze je integrální součástí výuky cizojazyčného poslechu od začátku komunikačního přístupu, avšak v poslední době se vynořila některá kontroverzní témata. Učitelům se vytýká, že tráví předposlechovou fází příliš mnoho času (Field 2002; 2008) a dále je zpochybňována zásada, že studentům mají být při testování poslechu předloženy otázky na poslech předem (Sherman 1997). Poslechové potřeby studentů a jejich vnímání dovednosti poslechu s porozuměním navíc nebyly ještě v dostatečné míře zkoumány (Graham 2006; Graham - Macaro 2008) a v ČR zatím vůbec. Domníváme se, že je třeba se studentů ptát na jejich názory a...
|
| |
|
Obraz Jičína očima vysokoškoláků - námět k zamyšlení
Lapka, Miloslav
Vysokoškolákům mimo dosah města Jičína (Praha a České Budějovice) byly kladeny otázky formou sociologického dotazníku nakolik jsou původní barokní symboly Jičína překryty symboly moderní doby (pohádkové postavy) a symboly environmentálními (blízké Prachovské skály). Největší povědomí mají současné symboly, následují symboly environmentální a pak historické. Ovšem barokní linie krajiny stále tvoří dobře vnímaný základ, který je možné využít při rozvoji města.
|